Ziua 23

Deja scriu si cu dreapta (la calculator). Mai putin cu aratatorul, care are clar o problema din cauza fracturii si a imobilizarii.

Am inceput treaba cam devreme, ce-i drept, dar am riscat castigator si acum culeg roadele. Odata cu saptamana a doua am inceput sa renunt la imobilizare. Am avut o orteza termoformabila si o purtam la transport si prin casa cand si cand. Scopul a fost de a imi recapata mobilitatea cat mai repede.

Exista doua principii in tratamentul conservator al unei fracturi: mobilizare precoce si incarcare optimala. Ce inseamna asta? Inseamna ca trebuie sa dai drumul sa misti cat de repede posibil, sa eviti limitarea miscarii in articulatii datorate imobilizarii, si sa incarci cu forta osul respectiv atat cat se poate, pentru fiecare perioada, pentru o vindecare cum trebuie.

Ieri si azi am chiulit de la recuperare, din motive personale, tocmai cand trebuia sa incep cu miscarea activa. Asta nu e bine, dar macar inteleg de ce unii pacienti intarzie cu asta. Mi-am luat si de pe net niste filmulete cu recuperarea mainii si fac exercitii si acasa. Cu rabdare si cu strans din dinti, am aflat si cat de mult imi e frica de kineto. Pentru ca nu e placut deloc, uneori e chiar dureros. Norocul meu e ca stiu cat sa imping limita, altfel ma opream mult mai devreme si dura mult mai mult, cu siguranta.

De saptamana asta incep din nou consultatiile, asa ca va astept. De operat in schimb, mai dureaza ceva.

Sa auzim de bine.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Fracturile (cand ni se rupe osul) - partea 1

Despre tendoane, ligamente, fascii si alte structuri (tendinite, enthesopatii si alte cuvinte lejere)

Cine mai e si asta Paul Nastase?